Píšou o ní všichni. Každý se na ní těšil a očekával naprostou bombu. A musím říct, že vzhledově to opravdu bomba je. Je nádherná, ale bude se jí dařit i na závodní trati? Přinášíme vám pár zajímavostí.
Nový motor o výkonu 195 koní, nazývaný Superquadro, je "uložen" v novém typu rámu. No, ono se ani nedá říct "uložen" v rámu, protože to není úplně pravda. Ducati totiž u svého nového superbiku sází na nepříliš úspěšnou koncepci bezrámového motocyklu, který známe z MotoGP. Ducati tvrdí, že tato koncepce není sama o sobě špatná, ale její neúspěch v MotoGP tkví v tom, že takový rám není jednoduché přizpůsobit pneumatikám bridgestone. No, ať je to jakkoliv, jako dobrý marketingový tah (zvlášť když Ducati GP12 z bezrámového konceptu pravděpodobně přejde na klasický deltabox) mi to ale nepřijde. Možná to objasňuje fakt, že Ducati tento nový motocykl nenasadí do WSBK, ale zatím se s ním bude účastnit jen stockového šampionátu. Nevím co na to Carlos Checa, který tvrdí, že nejel na lepším stroji, než je Ducati s trubkovým rámem :).
Velmi zajímavým údajem je suchá váha stroje, neuvěřitelných 164kg. Poměr výkon váha činí 1.19hp/kg... Chápete ten údaj? Že vám mašina při zrychlení rve ruce dostane úplně nový význam. Rozdíl váze je o 7 kg méně než 1198 a má o 25 koní více.
Na okruh
Proč by měla být nová Ducati tou správnou volbou k potírání litrových japonských inlajnů? Že výkonu má na rozdávání už víme, ale jen dobrý motor nestačí. Nový design zlepšil aerodynamické vlastnosti. O tom, že se šetřilo všude možně na váze (o ceně to asi platit nebude, nebo jo?) vás přesvědčí karbonový přední blatník. Podvozek se skládá z 50mm USD Marzocchi přední vidlice a o zadní tlumení se stará monoshock od Sachsu. Kola z lehkých slitin ukovala firma Marchesini. Eso v rukávu nové Ducati ale pravděpodobně bude elektronicky ovládané nastavení tlumičů ve verzi S!