Závodní pneumatiky jsou moc fajn a jejich přilnavost je dechberoucí. Jenže ne vždy jsou ideální variantou. Obvzlášť pokud se na okruh podíváte jednou za čas a většinu kilometrů najedete po běžných silnicích. Pro takovéto užití jsou vhodnější spíše sportovní homologované pneumatiky s větším nájezdem a krátkou dobou ohřátí, ale s dostatečným gripem, aby vás podrželi na okruhovém dni. Něco takového je právě Bridgestone Battlax Hypersport S21.
S21čka je nástupcem prověřené a nutno říct, že mezi jezdci oblíbené pryže S20EVO. V Bridgestoní hierarchii stojí o stupínek výše, než S20EVO, o dva stupně nad BT-016 Pro a je jeden stupeň pod Battlax Racing Street RS10 - silniční verzí závodní R10. Tím nám výrobce celkem jasně specifikuje, na jaký segment zákazníků míří. Jízda hlavně v provozu, ale když už na okruh chcete vyrazit, nenechají vás ve štychu. Prakticky ideální guma pro návštěvníky našich Okruhových dnů na SPZkách.
Co se oproti S20EVO změnilo? O 36% větší nájezd oproti S20EVO - Novinářské testy v Abu Dhabi sice leccos naznačily, ale tuto informaci vlastním testem potvrzenou nemáme. Tak jako tak byl nájezd už S20EVO velmi slušný a pokud jej Bridgestone dokázal ještě prodloužit, pak klobouček dolů. Ostřejší je profil přední pneumatiky. Zajišťuje zak rychlejší zatočení a změnu směru jízdy. Konstrukce obou pneumatik je o něco málo tvrdší, než S20EVO a při jízdě to jde znát. Při vývoji vycházel Bridgestone z poznatků z MotoGP.
Nebudeme vás ale zahlcovat zkratkami všech různých technologií, které Bridgestone při výrobě gumy použil, na to se mrkněte na oficiální stránky výrobce (mimochodem věděli jste, že všechny motocyklové pneumatiky Bridgestone jsou vyráběny v jediné továrně na sever od Tokya?). Zmiňme snad jen dvou směsovou konstrukci přední a třísměsovou konstrukci zadní pneumatiky. Hlavní totiž je, jak se pneumatika chová. Proto jsme ji vyzkoušeli tam, kde by měla trávit 20% své životnosti a kde jsou její vlastnosti nejdůležitější - na závodní dráze. No a k testu jsme si přizvali člověka, který zná jednak dokonale brněnskou trať, ale taky svůj stroj BMW S1000RR. Díky tomu může opravdu dobře posoudit vlastnosti dané pneumatiky.
Karel Táborský:
"Profilově S21 nevypadají jako sportovní gumy, proto jsem se zaměřil na rychlost změny směru jízdy a přilnavost v plném náklonu. Motorka na překlápěčkách reaguje rychle a jistě a nebojím se to přirovnat k čistě závodním pneumatikám. Prvotní zatočení je sice rychlé, ale ne přehnaně zbrklé. Bridge S21 jsou výbornou volnou jak pro použití na silnici, tak na okruh. Je to stabilní guma s velmi dobrou přilnavostí za každých podmínek a jejich hlavní výhodou je rychlá doba ohřátí společně se zachováním profilu i při vysokém kilometrovém nájezdu. Měl jsem možnosti ji vyzkoušet na různých motorkách a nikdy mě svých chováním nezklamala. Nemůžete očekávat ultimátní přilnavost jako u čistě závodní pryží, ale zase se vám odmění větší výdrží a chováním na vodě."
Bridgestone Battlax Hypersport S21
Moto-pneu je jeden z největších českých e-shopů s motocyklovými pneumatikami. Jeho největší předností jsou, mimo nízkých cen, vždy zaručeně čerstvé pneumatiky. Jako partner Okruhových dnů na SPZkách zajišťuje taktéž poradenství ohledně výběru správné gumy pro vás a vaši motorku.
Verdikt
A shrnutí? Bridgestone Battlax S21 je vynikající sportovní pneumatika s universálním rozsahem působnosti. Na pneumatiku pro běžný provoz poskytuje vysokou úroveň přilnavosti při zachování vysokého kilometrového nájezdu. Přední pneumatika se chová perfektně, jezdec dostává obsáhlou zpětnou vazbu od předního kola a může se na něj spolehnout. Celkově není jejich chování tak sportovní, jako u čistokrevných závodních gum, ale jsou někde na pomezí.