MOTOhouse 08-09/2021

Léto se povedlo. Natestováno toho máme letos opravdu hodně, v aktuálním MOTOhouse se navíc potkáte i s prvními kilometry za řídítky horké novinky Harley-Davidson Sportster S.

Milovníky broušení kolenem potěší okruhový test Aprilie RS 600, obdivovatelé výkonu si jistě rádi přečtou o svezení na tajuplné Hondě CB1000R Black Edition a příznivci nostalgie si přijdou na své v testu pěti legendárních charismatických Italek. A je tam toho „železa“ samozřejmě mnohem víc, vždyť posuďte sami z našich náhledů. Speciální srdcovkou pro naše redaktory bylo pak rozloučení s 26 let trvající kariérou Valentina Rossiho i účast na historicky prvním MS Superbike v Mostě.

 

001

 

MH TEST – Honda CB1000R Black Edition

Zkuste se nad tím trochu zamyslet. Černou barvu volíme v případě, že chceme být elegantní, vyzývaví, sexy nebo prostě jen punkoví. A přesně taková je i nová CB1000R Black Edition. Kromě několika pěkných hliníkových detailů je na téhle motorce všechno sytě černé. Chvíli mi trvalo, než si oči zvykly, ale teď, když přede mnou stojí dokonale nasvícená ranními paprsky pronikajícími skrz větve stromů, je to působivý pohled. Je to opravdový kontrast.

 

 

003

MH TEST – YAMAHA Tracer 7 GT

Starý Yamaha Tracer 700 býval takovou tichou šedou myškou na trhu. Svým vzhledem příliš neupoutal ani nevzbuzoval příliš emocí. Po loňské úpravě přední masky, kdy dva široké světlomety nahradili dvěma čočkami, se vše ale změnilo. Čočky neboli dva kompaktní LED projektorové světlomety spolu s LED obrysovými pásky a s ostřejší maskou vzbuzovaly nejdřív ne příliš mnoho pozitivních emocí. To se změnilo, když jsme Tracera viděli. Naživo má zkrátka šmrnc, a tak se z šedé myšky stal konečně dobře stavěný koloušek.

 

003

MH TEST - Italské superbiky 70. let

Když vám v mailu přistane: „Mám sbírku italských motorek a nechám vás svézt na čemkoliv,“ chvíli si mnete oči, jestli se vám to nezdá, pak pár minut tančíte oslavný tanec, a teprve potom v klidu a s rozvahou odpovíte, že teda jo. Nebo teda nevím, jak to mají ostatní, nám se něco takového stalo poprvé a nutno před Jardou smeknout. Nejen že nabídl, ale také skvěle vymyslel, které motorky by se proti sobě hodily, zorganizoval bráchu a kamarády, abysme mohli jezdit v pěti najednou, a ještě nás uložil v mamahotelu s maximálním luxusem. Nejtěžší na tom všem bylo dát dohromady termín, kdy budou všichni moct, ale povedlo se. Italian job může začít!

 

004

MH TEST – Aprilia RS 660

Je to supersport, nebo ne? Pokud pamatujete dobu, kdy každá druhá motorka na silnici byla uřvaná CBR600RR, GSX-R600 nebo námi tolik milovaná R6, tak se nebudete moct ubránit lehkému zklamání. Uječené řadové čtyřválce, u kterých život začínal až za hranicí dvanácti tisíc otáček, jsou nenávratně v čudu. S tím je třeba se smířit. Tenhle trh už dnes prakticky neexistuje, a pokud chcete okruhovku, musíte sáhnout po litru. Anebo právě po RS 660, ale připravte se na to, že stejné vzrušení jako u šestistovek minulosti u ní nenajdete.

 

 

005

MH na akci – Aprilky na Masecu

Mít brněnský okruh jen pro sebe je vždycky událost. Zákazníci a milovníci Aprilií tu šanci dostali. Byl to den napěchovaný zábavou a pro mnohé úplně novou zkušeností. Začalo se úplným základem – ovládnutím svého těla na balančních pomůckách od RD Boarding. Mít perfektně zmáknutou rovnováhu je totiž pro řízení absolutně klíčové. Celkem devatenáct účastníků a zástupci dealerů Aprilia v Česku se rozdělilo do několika skupin a na jednotlivých stanovištích na výukovém polygonu Brno vyzkoušeli úplně všechno!

 

006

 

MH TEST – Honda CB500X

Tohle bude test motocyklu, ve kterém nebudeme plýtvat zbytečnými superlativy. CB500X není v ničem nejlepší na světě – a ani nikdy nechtěla být! Přesto existuje řada důvodů, proč se o ni zajímat. Jedním z nich je určitě i její zcela jasně definované určení.  Pro koho tedy je? To mi secvaklo hned, jen co jsem usedl. Rozhlédnu se a vidím okolo holky!!! Většinou tak, že dívka jede buď společně s partnerem (respektive jede za ním na své motorce), nebo se drží na konci nějaké skupinky.

 

007

 

MH EXKLUSIVE - Harley-Davidson Sportster S

„Býval dobrým motonovinářem, ale spáchal ten nejhorší zločin, protože podlehl svému egu. Snažil se ho zabít, místo toho zabil motorku, kterou miloval. Obviněn z nostalgie nyní projíždí krajinou. Psavec, který loví psavce. Lovec kafí. Nostalgik.“ Ano, nachytal jsem se. Častokrát jsem mával rukou nad všemi těmi hláškami typu: „už to není xyz, protože bla, bla, bla“ s myšlenkou, že pokrok nezastavíš a neposerte se z toho. Jenže teď tady sedím na hotelovém gauči, ramena svěšený a nad hlavou velkej černej mrak. Pokouší se o mě depka a říkám si, že tenhle svět už není pro mě.

 

008

MH TEST – BMW F 750 GS

Mladí odvážní mužové, odložte svůj opovržlivý škleb. I vy jednou doputujete na své životní pouti do věku, kdy už zdaleka ne všechno půjde tak lehce jako doposud a kdy i váš žebříček hodnot začne nabírat směr od záliby v šílenostech do poloh blíže ke klidu a hrám na jistotu. Takhle jsem se vyjádřil zhruba před rokem, když jsem poprvé otestoval BMW F 850 GS. Ohromila mě tehdy zcela nečekaná vzdušnost, kterou mi vysokonohé cestovní enduro nabídlo.

 

009

 

MH TEST - Indian Chief Dark Horse

Krásný majestátní motorky a u „velkých“ modelů nádherný motor Thunder Stroke. Ten postupem času vyrostl až na 1890 cm3 objemu, což dneska nemá většina aut. O jeho 162 Nm bude řeč později, teď se zastavíme u něčeho jiného. Nový Chief je pro Indian totiž opravdu revoluční. Je postaven na zcela novém rámu a hlavně… je kratší. Abyste rozuměli, není to zrovna malá motorka, ale v porovnání s předchozími Chiefy (dnes v nabídce jako model Vintage) se podstatně zkrátila. Najednou je to tak nějak normálně dlouhý cruiser. Slovy čísel je to minus 75 mm na rozvoru a taky nějakých 40 kg dolů.

 

010

 

MH TEST - CFMOTO 650 NK vs. Kawasaki Z650

Náhoda tomu chtěla, že se nám v redakci sešly dvě motorky ve zvláštním „technicko-příbuzenském“ vztahu, které zrovna v této době stojí stejné peníze. Tudíž námět na srovnávák jako kráva, že? Není to ale tak jednoduché. Zatímco první je původní ojetina, druhá je zcela nová, avšak z té první oficiální licencí odvozená. A aby to bylo ještě složitější, není to tak docela pravda. Protože předobrazem té nové je předchůdkyně té ojeté. Vztahy, jak známo, nejsou totiž nikdy jednoduché.

 

011

 

MH TEST – Honda SH350i

Objem ničím nenahradíš, to je stará motocyklová pravda. A tak, když chceš nabízet motorkářům skútry s vlastnostmi, dynamikou a dravostí malého motocyklu, musíš i jim přidat pár kubíků do motoru. Navíc když máš za zády přísnější emisní normu Euro5 a nechceš své zákazníky ošidit na výkonu. Proto Honda nelenila a zvětšila u svého stěžejního modelu SH300 objem jednoválcového motoru z původních 279 cm3 na současných 330 cm3.

 

012

 

ODCHOD LEGENDY - Valentino Rossi

Jeho jméno zná prostě každý. A je úplně jedno, jestli jste fanouškem motorek, fotbalu, nebo třeba ručních prací či pletení. Valentino Rossi je jednou z mála celosvětových sportovních celebrit, která je živoucím symbolem celého svého odvětví. Když vyslovíte jeho jméno, každý hned ví, o čem se mluví, že jde o motorky a nejspíš o jejich závodění. Ptáte se, jak se vůbec něco podobného mohlo takovému ušatému klučinovi z malého italského městečka Urbino s 15 tisíci obyvateli podařit? Ideálně se propojujících faktorů se v jeho případě sešlo samozřejmě víc.

 

013

 

SPORT – MS Superbike Most

Mostecká trať není žádný čajíček. To víme všichni, kdo sem občas jezdíme. Žádné nekonečné vykružování a jak letiště široká dráha. Naopak. Most, to je vlastně úzká kozí stezka, povětšinou s jednou jedinou správnou stoupou, to vše po cílovce připepřeno naprosto neúprosně šíleným retardérem. Naučit se tady jezdit, to chce velký talent. O to větší výzva pak je, když tady jedete poprvé.

 

014

 

SPORT – MX GP

Sobotní program patřil dle nového formátu pouze nejrychlejším ženám světa a evropským třídám EMX OPEN, EMX2T. Naše zastoupení bylo opravdu bohaté. Představila se zde celá plejáda zvučných jmen. Od nestárnoucího Péti Bartoše, dakarského rekordmana Martina Michka až k našemu sousedovi Šimonu Joštovi. Šimon svojí kategorii EMX OPEN opanoval, když ve druhé jízdě svůj výkon podtrhl vítězstvím. Velkou škodu pro naše barvy představovala absence nejlepší české motokrosařky ve světové třídě WMX. Kristýna Vítková si přijela užít víkend pouze jako divák s berlemi a čerstvým doporučením pozvolného cyklotréninku od lékaře.

 

015

 

CO MÁME V TLAPÁCH

Slovo airbag je v motorkářském světě skloňováno ve stále vyšší frekvenci. Umí doslova zachránit kejhák, a to je bez diskusí. A řešení tu je i pro ty, kteří už své kombinézy mají a o airbag by je chtěli jenom doplnit. Druhým produktem v testu byly pak tentokráte dámské moto džíny W-TEC Alfreda CE.

 

016

 

Kdo brzdí, ten ztrácí? Nesmysl!

Dát plný plyn umí skoro každý. Umět motorku efektivně a bezpečně zpomalit je ale daleko důležitější. Brzdění je věda a naučit se brzdit správně není jednoduché. Chce to trénink. Vezměte si svoji motorku, najděte si kousek nepoužívané silnice nebo ještě lépe jeďte na letiště a zkuste si opravdu prudce zabrzdit. Dávkování brzdy je v tomto případě naprosto klíčové.

 

017

DLOUHODOBÝ TEST - Yamaha Ténéré 700

Jak víte, náš GAS před časem pořídil Yamahu Ténéré v Rally edici, a to nejen za účelem cestování a volnočasového ježdění, ale také k výuce v jeho GasovaMotoskola.cz, kde stroj dostane přece jen více za uši, než je tomu v běžném jednostopém životě motocyklů. Co na své T7 po první polovině sezony nenávidí a naopak miluje?

 

018

 

CUSTOM WORD - elektrika

Kde vám dává elektropohon největší smysl? Nám kromě terénu u malé motorky určené primárně do města. A přesně tenhle přístup zvolili také v malé dílně DAB Motors sídlící ve francouzském Bayonne v Baskicku. Dá se říct, že podobná motorka, ovšem se spalovacím motorem, je už nějakou dobu živí. Na jejich stránkách si totiž můžete v konfigurátoru postavit svůj vlastní motard s motorem SWM 501, vlastním rámem a řadou luxusních prvků. Nikdo totiž neříká, že městská motorka musí být primárně levná.

 

019

 

MH na akci - Enfieldy na pláži

Ono když vaše značka slaví krásných sto dvacet let od založení, tak to nejde ignorovat. Jasně, Royal Enfield nikdy nebude mainstream s desetitisíci jezdců (teda kromě Indie), o to je ale cennější, že se český dovozce snaží dávat ty svoje kluky a holky dohromady. A nejen svoje, letošní sraz byl totiž vyhlášen jako 1. mezinárodní sraz motocyklů Royal Enfield v ČR. Světe div se, zafungovalo to a mezi návštěvníky se objevili například jezdci z Bulharska, Švédska nebo Francie. Věříme, že svojí cesty nelitovali, protože už samotný plážový bar v Mlékojedech a jeho atmoška je něco, co chcete zažít. Obzvlášť pak když se areál zaplní klasikou Royal Enfieldů.

020

 

PŘÍBĚH - PSí HUBÍK

Tohle je příběh plný nadšení, entuziasmu, ale také tvrdé práce, nervů a absolutního nadšení. Před jedenatřiceti lety založili manželé Hubíkovi malou firmu na výrobu motoristických doplňku. Začínali jedním ledviňákem, dnes jsou z nich respektovaní dodavatelé nejprestižnějších světových závodů, včetně nejvěhlasnější MotoGP. Jejich produkci znají motorkáři nejen u nás, ale i po celé Evropě.Velké oslavy samozřejmě měly proběhnout již loni, ale doba a okolnosti tomu chtěly jinak. Nevadí!

 

021

 

Nový tištěný MOTOhouse 08-09/2021

V prodeji od čtvrtka 26. srpna 2021
cena časopisu 99 Kč (SK verze 3,80 €)
roční předplatné 850 Kč, 899 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk

 

022 

Digitální publikace

ALZA MEDIA: https://www.alza.cz/media/MOTOhouse-8-9-2021-d6680912.htm

DIGIPORT: https://www.digiport.cz/detail/floowie-pu/493527/775-MOTOhouse-8-9-2021

 

titulka (2)