Svět motorek je jednoduše fascinující. A doopravdy není snadné předpovídat, kam se vůbec může v budoucnu ubírat. Z hlediska výkonu, schopností jejich podvozků i nabušené elektroniky si lze jen těžko představit, že by to mohlo být ještě o fous lepší.
Něco nám ale říká, že stejně bude. A my se téhle přestřelky hodláme a toužíme zúčastnit. Kapotovaný superbike je sice absolutní esence sportovní jízdy, ale z hlediska pocitu a čistoty zážitků za řídítky asi stejně nikdy nahatou mašinu nepřekoná. Pojďte si tu skvělou jízdu dát s námi – MOTOhouse totiž přesně tyhle zážitky skrze svůj voňavý papír chce zprostředkovat i vám.
MOTOhouse TEST
Yamaha R7 60th Anniversary
Musím se uklidnit a tlumit v sobě nadšení, když přede mnou stojí v těch nádherných výročních barvách. „Pomalu, hochu. Tohle není žádný závoďák, ale MT-07 v pěkných šatičkách. Takže zmírni své nadšení, abys nebyl zklamaný,“ radil mi můj vnitřní hlas. Byť je na té krásné kapotě napsáno R7, tahle novinka nemá s původním raritním superbikem OW-02 vůbec nic společného. Pan Haga by ji při první příležitosti pravděpodobně rozlomil vejpůl, ale mám pro vás hned dvě dobré zprávy – já nejsem Haga a vy zřejmě taky ne…
MOTOhouse SROVNÁVACÍ TEST
Aprilia Tuono V4 1100 Factory vs. Ducati Streetfighter V4 S
Stojíte-li před životně důležitou otázkou, jestli je lepší koupit si Tuono, nebo Streetfighter, tenhle článek by vám měl dát zcela jasnou odpověď. Pokud vás vzrušují čísla a rádi se babráte v nejtitěrnějších detailech, pak to asi bude hodně jednoduchý. Vezměte tu, která je hezčí a má víc koní, chtělo by se říct. TíMOTOhousele zdánlivě jednoznačným rozhodnutím ale můžete taky udělat obrovskou chybu.
MOTOhouse TEST
Triumph Tiger 1200 Rally Pro
Stačil jeden pohled a je mi jasný, že tohle není žádné drobné vylepšení, a už vůbec nejde o to, že by byl výrobce lenoch a hodil drátěná kola na už existující cestovní enduro. Tiger 1200 je už úplně nová motorka, postavená na zcela jiných základech, než tomu bylo doposud. Jestli si pamatujete obtloustlý Explorer z pár let dozadu, tak tohle je docela jiný sport. Ostřejší, silnější a zaměřený na výkon.
MOTOhouse EXCLUSIVE - Yamaha XSR900
Pro začátek dnešního vyprávění se přesuňme do roku 1980. Nebudeme si povídat o brigádách socialistické práce ani o frontách na banány, ale podíváme se do Španělska. Zatímco na tratích mistrovství světa řádil Kenny Roberts na pětistovce Yamaha s označením OW-48, v Barceloně se konstruktér závodních motocyklů Antonio Cobas zamýšlel nad způsobem podepření svého poškozeného domu pomocí vzpěr.
MOTOhouse na akci - DGR 2022: Jízda distingovaných gentlemanů
Tento bohulibý podnik byl založen roku 2012 u australských protinožců, aby pomohl vybrat peníze pro charitativní organizaci Movember, podporující tělesné i duševní zdraví mužské části populace. Od té doby se lavinovitě šíří po planetě Zemi a dnes brázdí nejen světová velkoměsta, ale v posledních letech například i Brno (letos vybráno 441 dolarů), České Budějovice (2090 dolarů), Plzeň (924 dolarů) a Trutnov (995 dolarů).
MOTOhouse EXCLUSIVE Harley-Davidson Low Rider ST
Na začátku všeho je nutno říct, že tady měl Harley-Davidson velmi jednoduchou pozici k tomu, aby mě přesvědčil o tom, jak je nový Low Rider ST dobrou motorkou. Není úplně tajemstvím, že jsou cruisery tohoto amerického výrobce mojí srdcovkou, a Low Rider S rozhodně patří mezi ty nejoblíbenější. Když se síla velkého dvouválce spojí s ochotou zatáčet a výborným podvozkem, jsem v rauši. Výchozí bod tedy jasný. Jenže on se k tomu přidal další parametr – kapota ve stylu modelu FXRT Sport Glide. Ne, tohle vážně není kopie.
MOTOhouse SROVNÁVACÍ TEST
Honda Africa Twin vs. NT1100
Hodně lidí bude mít zcela jasno na první dobrou, Afrika je přece jasně lepší volba! Vždyť s ní můžu nejenom na silnici, ale taky do terénu. A je větší, a to se taky počítá! Nicméně je na světě taky spousta lidí, kterým bláto za ušima vůbec neimponuje a mají zkrátka radši to své pevné, jisté a šedé pod kolama. A mezi ty patřím i já… Už od malička, třeba když jsme s klukama závodili na kolách, kalužím jsem se raději vyhýbal, zatímco ostatní do nich vlítli, až voda stříkala.
MOTOhouse FLOTILA
KTM 1290 Super Adventure R
Nejlepší motorka na světě v nejnovější verzi, lepší než kdykoliv předtím. A my ji můžeme naplno drtit po celý rok. Sen. Při jízdě na novém Super Adventure se často sám sebe ptám, jak moc je už doopravdy moc. Zdá se totiž, že pro KTM neexistují žádné hranice ani pevně daná pravidla. Tahle motorka přepisuje všechno, na co jsme byli do této chvíle zvyklí.
MOTOhouse TEST – BMW K 1600 GTL
Můj první a nejsilnější dojem? Řeknu to na rovinu, jede to jako debil, strašně moc, je to až neuvěřitelné, kolik je v tý mašině potence. Ohromující, to je slovo, které mě hned po první projížďce napadne. Když ten řadový šestiválec člověk pošle pořádně do otáček, ozve se ničivý sportovní chraplák, ťuknete do řadičky a rychlořazení vyhecuje ten zážitek ještě o level. V tu chvíli už letíte 170 km/h v hodině, máte tam trojku a ta bestie teprve začíná být pořádně při chuti.
MOTOhouse TEST
Royal Enfield 350 Classic
Říkají vám něco fráze jako „větrný pytel“, „ztráta rychlosti do kopce“ nebo „nemožnost předjet autobus“? Kdo z nás začínal na Jawici nebo nějaké dváce, určitě si vzpomene. Kdo ne, měl by rozhodně ochutnat! Proč bychom v roce 2022, kdy inženýři umí výkonové zázraky, měli sklouzávat k motorce s výkonem dvacet koní? No, ono totiž zpomalit není úplně na škodu.
SPORT – MotoGP
Fabio Quartararo zvítězil loni s převahou, byť Yamaha zdaleka nepatřila mezi nejsilnější a nejčipernější motorky světa MotoGP. Snad právě proto se v souvislosti s obhajobou hovořilo o M1 tak nějak s rezervou. Čekal se masivní nástup mnohočetně zastoupených Ducati, věřilo se ve znovuzrození zcela překopané Hondy, zástup fanoušků v oranžovém tvrdil „vždyť už to přece jednou musíme zlomit“ a neubylo ani těch, kteří byli ochotni vsadit si i nemalé částky na neustále se zlepšující Suzuki.
SPORT – Hořice 2022
Při pohledu na doslova „zabalíkované“ město mi hned dole na náměstí došel dech. V Hořicích udělali pro udržení tradice zase nehorázně moc a zase o chlup víc než v předešlých letech! Vylepšené ochranné zóny pro jezdce, nový kus asfaltu v esíčkách v lese, vylepšené a bezpečnější místa pro diváky. To množství práce, které za tím vším musí být, ve mně vyvolalo respekt. Vím totiž, o čem mluvím, sám se na spolupořádání podobného závodu podílím.
SPORT – Road racing, sajdkáry
Sajdkáry jsou speciální závodní třída, která přitahuje jezdce i diváky. Je to sice závodní motorka, ale vezou se na ní dva. Zatímco jeden řídí, ten druhý vyvažuje na vozíku. Ani jeden se tam jen tak nevozí, je to fyzicky namáhavá jízda. Musí vyrovnávat všechny síly, které na ně v zatáčkách působí, aby byl stroj co nejstabilnější a nejrychlejší. U nás si můžeme sajdkáry nejlépe vychutnat při roadracingových závodech, když jsou jejich závody vypsány spolu s klasiky při jízdách pravidelnosti historických závodních motocyklů.
JAK JEZDIT – řešíme KRIZOVKY
Dívejte se dostatečně dopředu, abyste byli schopni identifikovat možné nečistoty na silnici – štěrk, písek, zbytky oleje nebo nafty z náklaďáků. Všimnout si takové věci na poslední chvíli bude znamenat, že se leknete a můžete úplně zbytečně zazmatkovat a vyrobit si problém. Pokud o problému budete vědět dřív, můžete zareagovat v klidu, což je ta nejlepší prevence.
MOTOhouse TEST – pneumatiky
Bridgestone Battlax AT41
Poměrně veliká skupina lidí, do které patří i moje maličkost, neváhá investovat nehorázně veliký „balík“ peněz jak do nákupu kvalitního jednostopého stroje, tak do kvanta nejrůznějších doplňků, kterými si svůj bike může vylepšit. Avšak překvapivě malá část z podobně postižených jedinců věnuje malou pozornost volbě obutí stroje, ba co hůř, neváhá svůj stroj obout do již použitých pneumatik.
CO MÁME V TLAPÁCH
1/ Pánské sportovní džínsy na motorku 4SR Club Sport. Jak patentovaný systém fixace funguje? Kalhoty mají v nohavicích všitou elastickou punčochu, která drží chránič na koleni a je nezávislá na vrchním materiálu džínsů.
2/ Rukavice Knox ORSA. V rukavicích mám najeto už přes čtyři tisíce kilometrů a musím jen chválit. Skvěle sedí, větrají a motorka se mi v nich výborně ovládá. Absolutní špica, mohu s čistým svědomím doporučit.
MOTOhouse ELEKTRO – BMW CE 04
Když jsme dostali do redakce tuhle věc k testu, bylo jasné, že to budeme muset pojmout nějak jinak. Vždyť se na to podívejte. I samotní tvůrci pojali celý koncept CE 04 zjevně ve velké rozepři s tradicemi. A výsledek? Každý se musí podívat dvakrát, jestli vidí dobře… Ale je také pravda, že když projedete kolem, každý se ohlédne. A to je věc, kterou už na motorkách v poslední době zas tak často nezažíváme!
MOTOhouse na akci
Motoemotion 2022
Už se nám fakt stýskalo! Člověk sice jezdil, s přáteli se potkával, ale ty větší akce přece jen chyběly. Předposlední květnový víkend přinesl tu pro milovníky klasických motorek, customů a stylu. Kemp Nedamov v Dubé má neodmyslitelné genius loci a stejně jako tomu bývalo v letech před covidem, přijelo se sem pobavit a sejít u ohně… a teď vlastně kolik lidí? Akce je zadarmo, takže nelze počítat. Ale ono je to jedno.
MOTOhouse FLOTILA - Yamaha MT-10
Je jen málo motorek, které známe do takových detailů jako právě MT-10. Na předchozích generacích (obě verze – jak základ, tak i vymazlenější SP) jsme najezdili tisíce kilometrů. Každou z nich jsme brali na denní pojezdy do práce, na kratší a delší výlety, a dokonce často i na závodní okruh. Můžeme tak dobře porovnávat, jak moc se fungl nová verze posunula a v čem je lepší. Nebo i horší. Uvidíme.
MOTOhouse EXKURZE
FRANCOUZSKÁ ŠKOLA – Bering a Segura
Aby v tom měl čtenář jasno – Bering, Segura a Shark patří k sobě. Konkrétně jde o dceřiné společnosti 2 Ride Group. Té patří Shark, Nolan (plus X-Lite a Grex), výrobce sportovního vybavení Cairn, nově americký Troy Lee Design a pak Trophy Group. Do té spadají výrobci oblečení Bering, Segura a také Segura Equitation, což je specialista na oblečení pro jezdce na koních. Nás tedy budou zajímat první dvě, kterým trochu nahlédneme pod kabátek. Teda spíš pod motorkářskou bundu.
CUSTOM WORLD
Yamaha XSR900
Ne všechny tyto stroje jsou horkými novinkami, ale když už v tomto čísle testujeme tříválcové XSR, pojďme se podívat na ty nejzajímavější kousky, které stvořila customová scéna z její předchozí generace.
Nový tištěný MOTOhouse 06/2022
V prodeji od úterý 21. června 2022
cena časopisu 119 Kč (SK verze 4,90 €)
Roční předplatné 990 Kč nebo 1.149 Kč s MOTOhouse katalogem (SK roční předplatné 39,90 €)
Předplatné Česko: www.send.cz
Předplatné Slovensko: www.ipredplatne.sk
Digitální publikace MOTOhouse 06/2022
ALZA MEDIA, DIGIPORT