Důležité body pro Miloše Sochora ve FIM Evropském šampionátu na Hellas Rally

Ve dnech 27. května až 2. června se v Řecku uskutečnil druhý závod evropského šampionátu FIM Tout Terrain Rally Cup – Hellas Rally. Tato rally se v posledních letech stala největší evropskou událostí svého druhu, což dokládá účast továrních týmů jako Yamaha a Aprilia. Pol Tarrés letos zřejmě vynechal kvůli účasti na Erzberg rodeu, ale Aprilia nasadila dva jezdce na Tuaregu 660: dakarského veterána Jacopa Ceruttiho a vítěze etap na Africa Eco Race Francesca Montanariho.

Actiongraphers-30-AG-DJI1-290524-0886 ve velké velikosti

Bivak letošní rally byl situován v pobřežním městečku Itea, kde zázemí závodních týmů bylo doslova pár metrů od moře. Hellas Rally se letos zúčastnilo téměř tři sta závodníků na motocyklech, quadech a SSV. Závod měl celkem sedm etap a počasí se postupně měnilo od proměnlivého s přeháňkami po vedra přesahující 30°C v závěrečných třech etapách.

Miloš Sochor tuto sezónu opět závodí ve třídě M2 (do 390ccm). Po zranění na předchozím závodě ve Španělsku, Adventure Galicia, nastoupil do prvních etap opatrněji a postupně se probojovával do TOP40 startovního pole. Hellas Rally je náročný závod, který vede převážně kamenitým a štěrkovým terénem, a stejně jako každý rok si i letos vyžádal několik zranění. I zkušený Tobias Ebster, vítěz kategorie Malle Moto na Dakaru 2024, skončil se zlomenou rukou a ze závodu odstoupil.

Actiongraphers - 046 - AG1_2371 ve velké velikosti

Letošní rally předcházelo neobvyklé období sucha, což znamenalo neskutečné množství prachu během závodů. Bylo takřka nemožné držet mezi jezdci menší odstupy než 150 metrů. Miloš situaci komentoval: „Prach byl opravdu velkým faktorem letošní Hellas Rally – v podstatě se nedá jet blízko jezdce před vámi, protože v prachu nevidíte díry nebo klidně půlmetrové balvany na cestě, které jsou tady všude. I tak se mi letos na Hellas jelo příjemněji než minulý rok, kdy byla zima a neustálé bouřky.“

Actiongraphers - 046 - AG3_8931 ve velké velikosti

Náročný závod ve skalnatém terénu a všudypřítomný prach vyžaduje také perfektně připravenou techniku. Milošovi s tím pomáhal zkušený mechanik Milan Buček. Husqvarna FE350 v rally úpravě po každé etapě vyžaduje výměnu oleje, vzduchového filtru a přezutí obou kol. Denně se také čistí a mažou ložiska kol a opravují případné závady na navigační věži. Každý den to zabere několik hodin podle délky etapy.

Actiongraphers-52-AG8-020624-0367 ve velké velikosti

I přes náročnost závodu se Milošovi podařilo vybojovat 4. místo v kategorii M2 a 39. místo celkově. Byl tak nejvýše umístěným Čechem na Hellas Rally, které se zúčastnilo celkem osm českých závodníků (šest na motocyklech a dva na quadech).

Celkovým vítězem závodu se stal Slovinec Toni Mulec, druhé místo obsadil Francouz Minaduier Loic a třetí byl Ital Leonardo Tonelli. Jacopo Cerutti na Aprilii skončil celkově čtvrtý a vyhrál ve své třídě.

Actiongraphers-60-AG2-020624-1625 ve velké velikosti