Ve dnech 27. května až 2. června se v Řecku uskutečnil druhý závod evropského šampionátu FIM Tout Terrain Rally Cup – Hellas Rally. Tato rally se v posledních letech stala největší evropskou událostí svého druhu, což dokládá účast továrních týmů jako Yamaha a Aprilia. Pol Tarrés letos zřejmě vynechal kvůli účasti na Erzberg rodeu, ale Aprilia nasadila dva jezdce na Tuaregu 660: dakarského veterána Jacopa Ceruttiho a vítěze etap na Africa Eco Race Francesca Montanariho.
Bivak letošní rally byl situován v pobřežním městečku Itea, kde zázemí závodních týmů bylo doslova pár metrů od moře. Hellas Rally se letos zúčastnilo téměř tři sta závodníků na motocyklech, quadech a SSV. Závod měl celkem sedm etap a počasí se postupně měnilo od proměnlivého s přeháňkami po vedra přesahující 30°C v závěrečných třech etapách.
Miloš Sochor tuto sezónu opět závodí ve třídě M2 (do 390ccm). Po zranění na předchozím závodě ve Španělsku, Adventure Galicia, nastoupil do prvních etap opatrněji a postupně se probojovával do TOP40 startovního pole. Hellas Rally je náročný závod, který vede převážně kamenitým a štěrkovým terénem, a stejně jako každý rok si i letos vyžádal několik zranění. I zkušený Tobias Ebster, vítěz kategorie Malle Moto na Dakaru 2024, skončil se zlomenou rukou a ze závodu odstoupil.
Letošní rally předcházelo neobvyklé období sucha, což znamenalo neskutečné množství prachu během závodů. Bylo takřka nemožné držet mezi jezdci menší odstupy než 150 metrů. Miloš situaci komentoval: „Prach byl opravdu velkým faktorem letošní Hellas Rally – v podstatě se nedá jet blízko jezdce před vámi, protože v prachu nevidíte díry nebo klidně půlmetrové balvany na cestě, které jsou tady všude. I tak se mi letos na Hellas jelo příjemněji než minulý rok, kdy byla zima a neustálé bouřky.“
Náročný závod ve skalnatém terénu a všudypřítomný prach vyžaduje také perfektně připravenou techniku. Milošovi s tím pomáhal zkušený mechanik Milan Buček. Husqvarna FE350 v rally úpravě po každé etapě vyžaduje výměnu oleje, vzduchového filtru a přezutí obou kol. Denně se také čistí a mažou ložiska kol a opravují případné závady na navigační věži. Každý den to zabere několik hodin podle délky etapy.
I přes náročnost závodu se Milošovi podařilo vybojovat 4. místo v kategorii M2 a 39. místo celkově. Byl tak nejvýše umístěným Čechem na Hellas Rally, které se zúčastnilo celkem osm českých závodníků (šest na motocyklech a dva na quadech).
Celkovým vítězem závodu se stal Slovinec Toni Mulec, druhé místo obsadil Francouz Minaduier Loic a třetí byl Ital Leonardo Tonelli. Jacopo Cerutti na Aprilii skončil celkově čtvrtý a vyhrál ve své třídě.